Saturday, November 28, 2020

Bir Sosyal Medya Yöneticisi İşe Alma: Sorulacak 21 Soru

 Sosyal Medya Yöneticisi, çevrimiçi pazarlama çabalarında yardıma ihtiyaç duyan işletmeler için başvurulacak kişi haline geliyor. Sosyal pazarlamanın bir işletme üzerindeki etkisi ve getirdiği avantajlar bir sır değil. Ayrıca çoğu işletme sahibinin sosyal pazarlamasını tek başına halledemeyeceği de bir sır değil.


Bir Sosyal Medya Yöneticisi, profillere durum güncellemeleri göndermekten çok daha fazlasını yapar. Sosyal medya yönetimi, kimin, neyin, ne zaman ve niçin olduğunu bulmayı kapsar. İşletmeniz kime ulaşmak istiyor? Onlara ulaşmak için ne gerekiyor? En aktifler nerede? Pazarlama çabalarımızın bir parçası olarak neden sosyal medyayı kullanmalıyız? Birçok işletme, kampanyalarını yönetmek için dış kaynak kullanmanın veya birini işe almanın, pazarlama için sosyal medyayı kullanmanın önemli bir parçası haline geldiğini fark ediyor. Dışarıdan bir birey genellikle büyük resmi daha net görebilir.


Sosyal medya yönetimi, son yıllarda büyük ilgi ve üyelik alan bir pozisyondur. Popülerliğinin ana nedenlerini şu şekilde görüyorum:


- Düşük giriş engelleri


- Hizmetlere yüksek talep


- Büyük ödüller


Ama gerçekten herkes için mi? Açıkçası, artık birçok sosyal medya yöneticisi var. Bazıları çok çok iyi. Bazıları gerçekten çok kötü instagram takipçi satın al. Öyleyse kötüleri nasıl filtreleyip iyi olanları bulursunuz? İyi sosyal medya yöneticileri işlerini bilir ve başarılı olmak için ne gerektiğini anlarlar.


İşte potansiyel sosyal medya yöneticinize sorabileceğiniz 21 soru ve daha iyi cevapların nasıl olması gerektiği ...


1. Başarıyı nasıl tanımlarsınız?


Sosyal pazarlamadaki başarının tek işareti takipçi sayısı değil. Bir sosyal medya yöneticisi, daha büyük pazarlama hedeflerinizi desteklemek için başarıyı stratejik ve taktik düzeyde tanımlamanıza yardımcı olabilir. Bir sosyal medya yöneticisi sınırlı bir başarı görüşüne sahipse veya performans ölçümünü izleyici hacminin ötesinde açıklayamıyorsa, size daha üst düzey stratejik çözümler sunamaz.


2. Ne tür sonuçlar bekleyebiliriz?


İyi bir sosyal medya yöneticisi beklentilerinizi yönetecek ve hangi sonuçları elde edebileceğinizi size bildirecektir. Sosyal medya yöneticilerinin medyum olmadığını unutmayın. Sektörün en iyi uygulamalarını kullanarak sizin adınıza hareket etmelidirler, ancak onların kontrolleri dışında olan çok şey var. Önceki sonuçlarına ve deneyimlerine dayanarak masaya ne getirdiklerine dair size kabaca bir fikir verebilmeliler. Bir sosyal medya yöneticisi bunu size etkili bir şekilde aktaramazsa, muhtemelen ihtiyacınız olan deneyim seviyesine sahip değildir.


3. YG, sosyal pazarlamada nasıl tanımlanır?


Popüler düşüncenin aksine, ROI sosyal pazarlamada her zaman ölçülebilir. Ama algısal olabilir. Hedeflerin ne? Başarıldı mı? Öyleyse, pozitif bir YG'niz var demektir. Kampanyalarınız işinize herhangi bir şekilde yardımcı oldu mu veya olumlu etkileri oldu mu? Eğer yaptılarsa, o zaman başarılıydın. Sosyal pazarlama YG'si her zaman somut ticari faydalara bağlı değildir. Sosyal medya yöneticisine, işletmenize kattıkları değeri göstermek için hangi faktörlerin ölçülebileceğini ve bunların nasıl raporlanacağını sorun.


4. Hangi sosyal platformlarda uzmanlaşıyorsunuz? Bu belirli platformlar işimiz için neden doğru olur?


Farklı sosyal ağların farklı izleyicileri ve uygulamaları vardır. Her ağ, her işletme veya endüstri için doğru değildir. Örneğin, bir ilaç şirketi Twitter'da ilaç pazarlamasına nasıl dahil olabilir? Gerçek şu ki, çoğu işletme bir şekilde oradaki ağlardan yararlanabilir, ancak sınırlamalar varsa, sosyal medya yöneticinizin bunlardan haberdar olmasını istersiniz.


5. Her sosyal platformda olmalı mıyız?


İşletmeniz hakkında araştırma yapmış bir sosyal medya yöneticisi, hedef kitlenizi tanımalıdır. Bunun nasıl yanıtlandığı kilit noktadır, çünkü size işletmeniz hakkındaki algılarını anında anlamanızı sağlar. Bir sosyal medya yöneticisi işletmenizin görünürlüğünü birçok ağa genişletirse, pazarlama çabalarınız çok zayıflayabilir ve bazı kampanyaların zarar görebileceği anlamına gelebilir. Hedef kitlenizin halihazırda nerede olduğunu seçmeli ve bu platformlarda performansı en üst düzeye çıkarmaya odaklanmalıdırlar.


6. Google+ işletmemiz için kullanılmaya değer mi?


Bu, potansiyel sosyal medya yöneticilerinizin Google+ bilgilerinin kapsamını vurgulamalıdır. Google, Google+ içeriğini başka herhangi bir yerde yayınlanan içerikten daha hızlı dizine ekler. 2011'deki lansmanından bu yana hızla büyüyen ve şu anda ana sosyal platformlardan biri olan bir platform. Bir sosyal medya yöneticisi bunu bilmeli ve hedef kitlenizin orada bulunup bulunmadığını, dolayısıyla işletmeniz için uygun olup olmadığını ve daha geniş pazarlama hedeflerinizi gerçekleştirmek için Google + 'nın nasıl kullanılabileceğini anlamalıdır.

No comments:

Post a Comment