Saturday, November 28, 2020

Sosyal Medya Pazarlaması, Hakikat ve Yalanlar

 Sosyal Medya Pazarlaması, çevrimiçi varlığını ve satışlarını artırmak isteyen herkes için en son moda kelime gibi görünüyor, ancak Sosyal Medya Pazarlaması (SMM) olması gereken tek şey mi?


SMM şirketleri bugünlerde her yerde yayılıyor ve Facebook twitter ve YouTube gibi sosyal medyanın işletmeniz için ne kadar inanılmaz derecede önemli olduğunu dinleyecek, ancak ortalama küçük ve orta ölçekli işletmeler için sosyal medyaya pazarlama yapıyorlar. ağlar gerçekten tüm heyecan uyandırıyor mu? Bir SMM şirketini işe almak için küçük bir servet harcamak gerçekten buna değer mi? Facebook iş sayfasını kurması için birini işe almadan önce bu konuda gerçekten araştırma yapan var mı? Bazı SMM şirketleri, Facebook işletme sayfalarını (ücretsiz) 600 ila 1.000 ABD Doları veya daha fazla bir fiyata kuruyor ve müşterilerine bir web sitesine ihtiyaç duymadıklarını söylüyor çünkü Facebook dünyanın en büyük sosyal ağı ve herkesin bir Facebook hesabı var. . Şimdi Facebook'un dünyadaki en büyük sosyal ağ olduğu doğru olabilir ve evet, Facebook'un üyeleri potansiyel tüketicilerdir, asıl soru aslında satın alıyorlar mı? Sosyal medya pazarlama şirketleri, sosyal medyanın, kaç kişinin Facebook kullandığı veya geçen yıl kaç tane tweet atıldığı ve kaç kişinin YouTube videolarını izlediği vb. Gibi olumlu yönlerine işaret etmekten çok mutlular, peki tüm resmi anlıyor musunuz? Bir keresinde bir iş seminerinde, küçük işletmeler için (elbette onunla birlikte) bir Facebook işletme sayfası kurmanın ve Facebook'ta satış yapmanın inanılmaz faydaları hakkında kulak misafiri olan herkesi bilgilendiren bir SMM "uzmanının" yanına oturdum. Bu yüzden, yukarıda bahsedilen "uzmanlar" tavsiyesinin ilgisini çekerek onu Facebook'ta yalnızca 11 Facebook arkadaşı olduğunu bulmak için aradım (iyi bir başlangıç ​​değil). Bu yüzden araştırma delisi olduğum için, gerçekten işe yarayıp yaramadığını, kimin için işe yaradığını ve Sosyal Medya Pazarlamasının onlar için neden işe yaradığını görmek için satışla ilgili olarak SMM'ye iyice bakmaya karar verdim. Ve iş, satış için sosyal ağlara çok fazla güvenmeli mi?


Bir web geliştiricisi olarak, potansiyel müşteriler bir web sitesine sahip olmanın kulağa hoş geldiğini ancak bir Facebook işletme sayfasına sahip olduklarını ve çeşitli kaynaklar tarafından söylendiğinde (şimdiye kadar anonim olan) çeşitli sosyal ağ sorunlarıyla sürekli (ve şimdi giderek artan şekilde) karşı karşıya kaldım. sosyal ağların yapılması gereken şey olduğunu, ancak ihtiyaçlarını tartıştıktan sonra, bu potansiyel müşterilerin çevrimiçi satışlar oluşturmak için neden sosyal ağlara veya SMM'ye ihtiyaç duyduklarını gerçekten bilmedikleri, sadece istediler instagram takipçi satın alma. Küçük ve orta ölçekli işletmeler için her zaman her tür sosyal ağ üzerinden kaliteli bir web sitesi oluşturmayı önerdim, neden? Bu gerçekten basit çünkü sosyal medya Sosyal Medya ve sosyal Ağlar Sosyal Ağlar, iş medyası ve iş ağları değiller (bu daha çok LinkedIn'e benziyor). Kulağa basit geldiğini biliyorum ama doğru ve istatistikler bunu destekliyor. Gerçek şu ki, sosyal medya pazarlaması size Facebook'un bir arama motoru değil bir sosyal ağ olduğunu söylemekte başarısız oluyor ve Facebook kullanıcıları ile Google kullanıcılarının sayıları birbirine yakın olmasına rağmen, insanlar Facebook'u kullandıkları gibi kullanmıyorlar. Google gibi arama motoru (arama motoru pazarının yaklaşık yarısına sahiptir), Yahoo ve Bing, işletme veya ürünleri aramak için. Aileleri ve arkadaşları ile iletişim halinde kalmak veya haber ve eğlence için kullanıyorlar. IBM Institute for Business Value tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırmada, tüm sosyal medya kullanıcılarının yaklaşık% 55'i markalarla sosyal medya üzerinden hiç etkileşimde bulunmadığını ve yalnızca% 23'ü markalarla etkileşim kurmak için sosyal medyayı kasıtlı olarak kullandığını belirtti. Artık sosyal medyayı kullanan ve kasıtlı olsun ya da olmasın markalarla etkileşime giren tüm insanların çoğunluğu (% 66) bir şirketin etkileşime girmeden önce dürüst bir şekilde iletişim kurduğunu hissetmeleri gerektiğini söylüyor.


Peki sosyal medya pazarlamasını nasıl kullanıyorsunuz? Ve yapmaya değer mi?


Öncelikle şunu söyleyebilirim ki, iyi optimize edilmiş bir web sitesine sahip olmak, çoğu durumda sosyal medyadan çok daha fazla iş getirecektir, özellikle de küçük ve orta ölçekli bir yerel işletme iseniz, çok daha fazla insan "kuaför" yazacak Macquarie'yi, herhangi bir Sosyal Medya Sitesinde hiç olmadığı kadar Google, Yahoo ve Bing gibi bir arama motoruna yerleştirin ve bir web siteniz yoksa, tüm bu potansiyel işi kaçırıyorsunuz.

No comments:

Post a Comment